سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]

 

 عکسهای عاشقانه   مناظر فوق العاده زیبا از طبیعت

گاهی اوقات آرزو می کنم ای کاش تک پرنده عاشقی بودم که میان صدها هزار پرنده بتوانم به قله بلند سرزمین هستی برسم و پرواز کان نغمه

سر دهم که... من شیدای تو وعاشقانه دوستت دارم 


90/4/6::: 11:2 ص
نظر()
کوه ،
  
  

 

 

دختری به مادر گفت: مادرم عشق چیست؟ مادر اندکی رفت به فکر با نگاهی پرمِهر گفت: دخترم عشق؛ فریاد شقایق هاست. عشق؛ بازگشت پرستوهاست. عشق؛ نوید

تَداوم است. دخترم عشق؛ تپش قلب آدمی تنهاست. عشق؛ عروس حِجله تنهایی انسانهاست. عشق؛ سرخی گونه های آدمی رسوا است. دخترم تو چه می دانی عشق؛

لذت انسان بودن است. تو نمی دانی عشق؛ نغمه های قلب قناری ها است. راستی دخترم تو چرا پرسیدی؟ دخترک با گونه های سرخ با کمی لبخند گفت: آخر پسر همسایه

با نگاهی عاشقانه گفت: دوستت دارم. بی درنگ مادر یاد بی مهری شوهر افتاد . یاد آن سیلی سرخ. یادآن عشق حقیر. یاد آن قلب بی مهر ووفا . گفت: دخترم عشق؛ سرابی

در دل دریا هاست...


  
  

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: شبکه اجتماعی اسلامی راه اندازی می شود در راستای اینترنت پاک،با تاسیس شبکه اجتماعی اسلامی از تهاجم فرهنگی و عدم پیشرفت جامعه اسلامی به سمت تعالی جلوگیری می شود. علی عباسپور تهرانی،رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:اتاق فکر در راستای "اینترنت پاک" گام مثبتی است که این کار هدفمند می تواند "اینترنت پاک" را جایگزین اینترنت جهانی کند.

وی افزود:"اینترنت پاک" باید براساس ضوابط و معیارهای اسلامی باشد و از مسائلی که جامعه را از حرکت به سمت تعالی و پیشرفت باز می دارد،مبرا باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد:"اینترنت پاک"بر اساس ضوابط اسلامی راه اندازی می شود که از مولفه های دیگر آن فرهنگ ایرانی است و تفاوتی با اینترنت ملی ندارد.

عباسپور اضافه کرد:شبکه اجتماعی فیس بوک به علت آزادی بی حد به کاربران باعث آسیب رساندن به  آنها و به خصوص جوانان در کشورهای اسلامی می شود،اما در آینده نزدیک با راه اندازی فیس بوک اسلامی با بی بند و باری در شبکه های اجتماعی برخورد می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه شخصی که از اینترنت پاک استفاده می کند،آیا نمی تواند اینترنت پاک را از ناپاک تشخیص دهد؟اظهار داشت:افرادی که در سنین بلوغ هستند می توانند اینترنت پاک را از ناپاک تشخیص دهند،اما در فرهنگ اسلامی ملاک پاکی و ناپاکی ملاکی است که اسلام ترسیم کرده و شخصی که به مفاهیم اسلامی آشنا باشد می تواند اینترنت پاک را از ناپاک تشخیص دهد که در این راستا مربیان باید هدایت کودکان و نوجوانان ناآشنا را برعهده گیرند.

عباسپور افزود:با تدوین اینترنت جهان اسلام،جامعه اسلامی باید نکاتی که خلاف تربیت و تفکر اسلامی است را فیلتر کند و از دسترسی عموم به آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد:سرعت اینترنت همزمان با عرضه اینترنت پاک باید افزایش بیابد،زیرا کاربران به خصوص نوجوانان را به سمت اینترنت پاک ترغیب می کند.

 *تمایل کشورهای اسلامی از نکات مثبت اینترنت پاک

 وی گفت:"اینترنت پاک" با سرعت بالا مشوق بسیار خوبی برای کاربران است که در آینده می تواند،جایگزین اینترنت جهانی شده و حتی زمینه گرایش خانواده های غربی به سمت اینترنت پاک را فراهم کند.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:در ایران با فرهنگ سازی می توان از ورود کودکان و نوجوانان به سایت های غیراخلاقی جلوگیری کرد.

 عباسپور افزود:باید زمینه دسترسی به بازی های آنلاین را فراهم کنیم که باعث رشد و شکوفایی افراد شود.

 وی خاطرنشان کرد:"اینترنت پاک" باید از لحاظ مولفه های سخت افزاری و برنامه ریزی،تسهیل شده و با استفاده کاربر با اینترنت جهانی برابر باشد و بستر سخت افزاری و سرعت آن مهیا شود.

 


  
  

گفتمش: شیرین ترین آواز چیست؟ 

چشم غمگینش به رویم خیره ماند... 

قطره قطره اشکش از مژگان چکید... 

لرزه افتادش به گیسوی بلند... 

زیر لب غمناک خواند... 

ناله زنجیرها بر دست من... 

گفتمش: آنگه که از هم بگسلند... 

خنده تلخی بر لب آورد و گفت: 

آرزویی دلکش است اما دریغ... 

بخت شورم ره برین امید بست... 

و آن طلایی زورق خورشید را... 

صخره های ساحل مغرب شکست... 

من به خود لرزیدن? از دردی که تلخ... 

در دل من با دل او می گریست... 

گفتمش بنگر در این دریای کور... 

چشم هر اختر چراغ زورقیست... 

سر به سوی آسمان برداشت گفت: 

چشم هر اختر چراغ زورقیست... 

لیکن این شب نیز دریاییست ژرف... 

ای دریغا شیروان! کز نیمه راه... 

می کشد افسون شب در خوابشان... 

گفتمش: فانوس ماه می دهد از چشم بیداری نشان... 

گفت: اما در شبی این گونه گنگ... 

هیچ آوایی نمی آید به گوش... 

گفتمش: اما دل من می تپد... 

گوش کن! اینک صدای پای دوست... 

گفت: ای افسوس در این دام مرگ... 

باز صید تازه ای را می برند... 

این صدای پای اوست... 

گریه ای افتاد در من بی امان... 

در میان اشک ها پرسیدمش: 

خوش ترین لبخند چیست؟ 

شعله ای در چشم تاریکش شکفت... 

جوشِ خون در گونه اش آتش فشاند... 

گفت: لبخندی که عشق سربلند... 

وقت مردن بر لب مردان نشاند... 

من ز جا برخاستم بوسیدمش


  

 

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، میتسویوکی ایکدا، پژوهشگر آزمایشگاه اوکایامای ژاپن پس از درخواست سازمان فاضلاب توکیو برای پیدا کردن راهی برای استفاده از ضایعات شهری، دست به این ابتکار نامطبوع زده است.

ایکدا دریافت که مدفوع موجود در فاضلاب شهری به دلیل وجود باکتری‌های بسیار می تواند به یک منبع پروتئینی تبدیل شود. این دانشمند ژاپنی با کمک همکارانش توانستند پروتئین‌ها را از این مواد جدا کرده و با آن نوعی گوشت مصنوعی درست کنند که با رنگ غذایی به رنگ قرمز درآمده و با سویا طعم گرفته است.

 این گوشت مصنوعی از 63 درصد پروتئین، 25 درصد کربوهیدرات،‌ سه درصد چربی و 9 درصد مواد معدنی تشکیل شده‌است. مساله جالب‌تر اینکه در آزمایش‌های انجام شده، داوطلبان طعم این گوشت را خوشمزه و مانند گوشت طبیعی توصیف کرده‌اند! همچنین این پژوهشگران این ماده جدید را با وجود ریشه نامعمول و نامطبوع آن، دوستدار بهتری از گوشت گاو برای محیط زیست خوانده‌اند که میزان زیادی گازهای گلخانه‌ای از خود تولید می‌کنند.

 قیمت این گوشت مصنوعی در حال حاضر 10 تا 20 بار از گوشتهای عادی گرانتر بوده و دانشمندان امیدوارند که بتوانند قیمت آنرا پایین‌تر بیاورند. ایکدا همچنین اطمینان داده که گواهی سبز این ماده به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بر تمام موانع روانی خود غلبه کنند.

 


  
  

http://lemonpress.ir/Images/News/Larg_Pic/29-2-1390/IMAGE634414891217031250.jpg

 

پس از شکست تیم امید برابر عراق کفاشیان مجبور شد با اتومبیل شخصی از ورزشگاه خارج شود.


به گزارش  برنا، جو ورزشگاه آزادی پس از شکست تیم فوتبال امید ایران برابر عراق به اندازه ای ملتهب بود که کفاشیان مجبور شد با اتومبیل شخصی از

ورزشگاه خارج شود.
زمانی که شعارهای هوادارن فوتبال علیه کفاشیان بالا گرفت وی از نیروی انتظامی خواست که اتومبیلش را به تونل ورزشگاه آزادی بیاورد که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت.


روز گذشته یکی از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه نیز با نثار الفاظ عجیب به رییس فدراسیون فوتبال از وی خواست که پاسخگوی اتفاقات تیم امید باشد.

 


  
  

یک دختر 18 ساله پاکستانی بدستور دادگاه قبیله‌ای در شهر مروالا در پاکستان مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. این جرم در حالی اتفاق می‌افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره‌گر آن بودند.

یک دختر 18 ساله در پاکستان به دستور یک دادگاه قبیله‌ای وابسته به قبیله "ماسوتی" در ملأ عام مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

برادر این دختر، نوجوانی 11 ساله و از قبیله گوجار با دختری از قبله ماسوتی که از لحاظ اجتماعی بالاتر ازقبیله او بود رابطه برقرار کرده  و مردم شهر آنان را در حال قدم زدن در شهر مشاهده کرده بودند.

دادگاه قبیله‌ای وابسته به قبیله ماسوتی برای انتقام از این کار نوجوان طبق قواعد عرفی حاکم در پاکستان دستور داد که باید خواهر آن پسر 11 ساله در میان عموم مردم شهر و حضور پدر آن دختر مورد تجاوز گروهی مردان قبیله قرار گیرد تا به این طریق اعتبار و شرف خود را در جامعه برگردانند.

در این تجاوز 4 مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر و پدر با گریه از آنان درخواست بخشش می‌کردند با حضور بیش از یک هزار نفر از مردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر 18 ساله تجاوز شد.

گفتنی است که این شیوه طبق عرف برخی قبایل پاکستان حق عرفی و قانونی افراد برای ستاندن شرف و حیثیت خود در جامعه است. طبق گزارش سازمان حقوق بشر سالیانه ده‌ها جرم اینچنینی در جامعه پاکستان اعمال می‌شود که دولت و نیروهای امنیتی با وجود اطلاع قبلی در صدد منع اعمال آنها نیستند.


 

 


  
  

زن جوان کاشمری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «نسیم» با تشریح جزئیات حادثه تجاوز دسته جمعی تعدادی از اراذل و اوباش منطقه کاشمر به وی گفت: شوهر من اعتیاد دارد و چند سالی است که من و دو فرزندم را به حال خود رها کرده‌ است. مدتی است که با مرد سالم و متشخصی آشنا شده‌ام و بخاطر کمکهایی که به من می‌کرد به او اعتماد کردم. در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال به همراه این مرد و در حال بازگشت از محل کار به خانه بودیم. محل کار من مشرف به روستای قوژد است. در حالی‌که در بین راه توقف کرده بودیم و در حال صحبت بودیم، صدای چند موتور سوار را شنیدیم که در اطراف ماشین توقف کردند.

وی ادامه داد: ?، ? نفر موتور سوار، این مرد را از ماشین پیاده کردند و مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و پول، مدارک، طلا و تلفن همراه هر دوی ما را به زور گرفتند. آنها مرا به یک گندمزار بردند و جلوی چشم همدیگر به من تجاوز کردند. یکی از آنها با دوستان دیگرشان تماس گرفت و آنها هم آمدند و به من تجاوز کردند. پس از مدتی تصمیم گرفتند که مرا با موتور به یک محل دیگری منتقل کنند. در بین آنها فردی به نام “چوپان” بود که من او را می‌شناختم و او هم مرا می شناخت.

این زن قربانی تجاوز اضافه کرد: با التماس و گریه از او خواستم که به من کمک کند. او پس از آنکه مرا شناخت، با چاقو، دوستانش را تهدید کرد و مرا سوار یک نیسان کرد و به خانه‌ای برد که دو زن در آنجا بودند و آنها به من لباس و غذا دادند و بعد از کمی استراحت، و به دلیل اوضاع جسمی بدی که داشتم به بیمارستان رفتم. مسئولان بیمارستان به دلیل وخیم بودن حال من، علت آن را پرسیدند که پس از صحبتهای من، آنها مسئولان نیروی انتظامی را در جریان قرار دادند و هم اکنون نیز پرونده در دادسرا در جریان است.....

 


90/4/4::: 2:13 ع
نظر()
  
  

 

آیا میدانید : حذف بخش هخامنش از کتاب درسی تاریخ به تصویب رسید؟

 

آیا میدانید : فرزندان ما دیگر حتی اسم کوروش کبیر را نمیشناسند؟

 

آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم

ایران نیست؟

 

آیا میدانید : چند سال دیگر ، با نابودی کامل تخت جمشید باید سپاسگذار

کشورهایی چون فرانسه باشیم که چندی از تخت جمشید را در موزه های خود حفظ

کردند.

 

آیا میدانید: اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت

??سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران

پایه گذاری کرد.

 

ـ آیا میدانید : کمبوجیه فرزند کورش بدلیل کشته شدن ?? ایرانی در مصر و

اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر

پرداخته بود ، با ??? هزار سرباز ایرانی در روز ?? از آغاز بهار ??? قبل

از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر

مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری

وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به

هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.

 

آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که

در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار ??? قبل از

میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت ? نوع سکه طرح

دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که

بعدها رایج ترین پولهای جهان شد.

 

آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلیمات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به

صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و

نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی

کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت.

 

آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان ??? - ??? قبل از میلاد نقشه

ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با

کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغذ آورد.

 

آیا میدانید : کوروش کبیر بعد از تصرف بابل ?? هزار یهودی برده را که در

آن شهر بر زیر یوغ بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد.

 

ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به 

اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین

میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت.

 

آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت

ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ

پرسپولیس ? سال طول کشید و کل ساخت کاخ ?? سال به طول انجامید.

 

آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده

?? هزار کارگر به صورت ?? ساعت در تابستان و ? ساعت در زمستان به کار

گماشته بود و به هر استادکار هر ? روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می

داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه ??? گرم گوشت

همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر ?? روز یکبار استراحت

داشتند.

 

آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم 

میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب

میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول

بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است.

 

آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه ?? روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد

و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون"

بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل

بوده و در طول سال دارای ? عید مذهبی و ?? روز تعطیلی رسمی که یکی از

آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است.

 

آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و

به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت

بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند.

 

آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب -

سازمان املاک  -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را

بنیان نهاد.

 

آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد. 

 

آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از

امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد.

 

آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به

ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با

مستمری دائم شد.

 

لطفا در صورت داشتن حس ایران این متن را برای دوستان

خود بفرستید.


  
  

یک روز آموزگار از دانش آموزانی که در کلاس بودند پرسید آیا می توانید راهی غیر تکراری برای ابراز عشق ، بیان کنید؟
برخی از دانش آموزان گفتند با بخشیدن عشقشان را معنا می کنند. برخی «دادن گل و هدیه» و «حرف های دلنشین» را راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی» را راه بیان عشق می دانند.
در آن بین ، پسری برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند،
داستان کوتاهی تعریف کرد:

یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول برای تحقیق به جنگل رفتند. آنان وقتی به بالای تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند. یک قلاده ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود. رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک ترین حرکتی نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد. همان لحظه، مرد زیست شناس فریاد زنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت. بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه های مرد جوان به گوش زن رسید. ببر رفت و زن زنده ماند.

داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد. راوی اما پرسید : آیا می انید آن مرد در لحظه های آخر زندگی اش چه فریاد می زد؟

بچه ها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است! راوی جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که «عزیزم ، تو بهترین مونسم بودی.از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود.››

قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر فقط به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند. پدر من در آن لحظه وحشتناک ، با فدا کردن جانش پیش مرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود.


  
  
<      1   2   3   4   5      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان بیاد از این به بعد هر روز که onمیشیم یک صلوات بفرستیم